Rozhovor s influencerkou Klaudií: Ne všichni, co podnikají prostřednictvím sociálních sítí, jsou hned hloupí

Zkus se představit.
Já jsem přesně věděla, že se toto zeptáš! Celou cestu jsem přemýšlela nad tím, co bych asi odpověděla, ale fakt nevím, protože je je pro mě těžké, vybrat si pár slov, které by mě měly popsat.

Něčím zajímavá musíš být, vždyť máš na sociálních sítích téměř 50 tisíc sledovatelů, tak prozraď …
Hm … tak prozradím, že jsem člověk, který se nebere vážně, rád si ze sebe dělá legraci a je za každou spontánní blbost. Myslím, že to je dost zjevné z mých každodenních stories, haha. Další moje výrazná vlastnost je asi to, že jsem upřímná a přímá. Nedělá mi problém konfrontovat lidi s čímkoliv. Někdy se to člověku může zdát až příliš, ale ti, kteří mě znají osobně, vědí, že já to nemyslím ve zlém, jen si vždy vyberu tu cestu říci věci přímo do očí a jsem za to moc ráda.

A k tomu všemu si influencerka.
Tak se já zcela nekategorizujem. Chápu, že když se věnuji reklamě na sociální síti, tak mě lidé tak vnímají. V konečném důsledku mi to nevadí, ani se tomuto označení nebráním, ale sama sebe tak nevidím, protože v mém životě je to něco vedlejší. Studuji farmacii, to je to, v čem se v budoucnu vidím a v čem bych chtěla pokračovat. Instagram mě sice baví a částečně i živí, ale pokud by nebyl, zvládla bych to a věděla fungovat i bez něj.

Toto bude znít možná jako návod pro mladé dívky, které touží prorazit ve světě sociálních médií, ale nedá se mi to nezeptat – je vůbec možné mít nějaký návod na to, jak se stát influencerkou? Jak ses ní stala ty?
Popravdě, ani nevím. U mě to začalo tak, že jsem žila v Anglii, kde jsem studovala na střední škole. S kámoškou jsme zaregistrovali aplikaci Instagram, která byla v zahraničí více rozjetá než u nás a protože jsme si řekli, že se rady fotíme, začali jsme s ní a postupně přidávali fotky. Nejdříve to byly takové ty klasické, velmi „nápadité“ jako Big Ben! Myslím, že lidem jsem přišla zajímavá možná právě tím cizím prostředím, Slovenka žijící v zahraničí. Když jsem se vrátila na Slovensko, měla jsem už nějaký základ a jen jsem v tom pokračovala. Jiné bylo to, že když jsem se sociálními sítěmi začala já, nebyly tak přesycené, takže mám pocit, že to bylo celé možná jednodušší než teď.

Kdy přesně však nastal moment, kdy sis řekla, že na Instagram můžeš vydělávat?
Myslím, že ten zlom byl 20 tisíc sledovatelů. Zpočátku to bylo jen na bázi, že nějaká známá něco vyráběla, prodávala a já jsem jí to v případě, že se mi to zamlouvalo, spromovala. Potom mě však postupně začaly oslovovat firmy a já pochopila, že se dá takto i vydělávat.

Jinak toto si já trošku neumím představit, jak to funguje? Někdo ti jen tak napíše aby ses s jeho produktem vyfotila a ty si od něj vyžádal peníze? Necítila ses proto někdy tak trochu .. zvláštní?
Ze začátku jsem měla z toho zvláštní pocit i já a chvíli mi trvalo, než jsem si úplně zvykla, ale teď to už samozřejmě vidím úplně jinak. Třeba pochopit, že jde o práci, při které tvoříš reklamu firmě a bylo by spíše zvláštní, si peníze nevyptával. Tedy, aby to tak neznělo, neptám si přímo peníze, jen napíšu „podmínky spolupráce“.

Jak tedy konkrétně vypadá tvá práce?
Nejvíce času mi zabere styling. Samotné focení je většinou chvilková záležitost. Většinou to dělávám tak, že v jeden den udělám několik reklamních postů a potom to průběžně přidávám. Nejvíc mě baví jejich upravování, při tom dokážu strávit hodiny, i když nejde o fotky, které chci zveřejnit. No nejraději na celém Instagram mám ty neplacené věci jako je vymýšlení mých priblblo stories a vím, že i ostatní to nejvíce baví, haha!

Na jaké výrobky se zaměřuje, respektive co propaguješ?
Věci, co se ke mně hodí a vypadají na mém profilu přirozeně. Dříve ty dívčí věci – móda, kosmetika, yoga, typickou tématem u mě je péče o vlasy, se kterými jsem měla v minulosti problém … Ale i studium, protože vím, že to dost lidí zajímá, ale není to žádné pravidelné okénko .

Další zajímavé čtení

PR článek

Doporučené články